کدام نوع گل گاوزبان را بهتر است مصرف کنیم؟ چه زمانی برای تزریق واکسن آنفلوانزا اقدام کنیم؟ برای کاهش سن ازدواج چه باید کرد؟ طوفان و سیلاب در ویتنام ۱۵۲ قربانی گرفت(۲۱ شهریور ۱۴۰۳) شایع‌ترین علل ایجاد «تنبلی چشم» اعلام شد مصدومیت ۱۳ نفر براثر تصادف اتوبوس با تریلی در جاده مشهد به مُلک‌آباد زلزله ۵.۸ ریشتری در پاکستان (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) ترافیک نیمه‌سنگین در میدان‌های شهید فهمیده و آزادی و تمامی معابر اصلی اطراف حرم امام‌رضا(ع) (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۶۳۲ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۴ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) جلوه‌های معلمی جزئیات قتل مرد جوان در مشهد که به‌خاطر محکم‌کوبیدن در رقم خورد + عکس تاکنون نمونه‌ای از پشه آئدس در مشهد گزارش نشده است  (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) آیا قانون از مادران شاغل حمایت می‌کند؟ تحصیل ۱۷ میلیون دانش‌آموز در مدارس کشور | از سال ۹۲ تاکنون، بیش از ۲۴ هزار مدرسه در ایران ساخته شده است اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد به سه بیمار زندگی دوباره بخشید  (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) از وام اشتغال تا دغدغه پرداخت هزینه درمان در دیدار مردمی فرماندار مشهد آغاز ثبت‌نام پذیرش دوره‌های کارشناسی ناپیوسته دانشگاه جامع علمی کاربردی از امروز (۲۱ شهریورماه ۱۴۰۳) + جزئیات ایمنی مدارس خراسان رضوی مشخص نیست | بن‌بست مدارس برای آتش‌نشانی بررسی چالش‌های یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولید شیرخشک کشور با حضور فرماندار مشهد همایش سراسری مدیران سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور در مشهد برگزار شد دعوا و قتل بر سر انگشتر در یک گاوداری در حوالی مشهد آیا حمل و نقل عمومی برای دانش آموزان تهرانی رایگان می‌شود؟
سرخط خبرها

ایمنی مدارس خراسان رضوی مشخص نیست | بن‌بست مدارس برای آتش‌نشانی

  • کد خبر: ۲۵۰۳۴۶
  • ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
ایمنی مدارس خراسان رضوی مشخص نیست | بن‌بست مدارس برای آتش‌نشانی
در آستانه آغاز سال تحصیلی، آتش‌نشانی اعلام کرده که نه‌تنها از هیچ مدرسه‌ای بازدید نکرده است، بلکه اجازه ورود به مدارس را هم ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ درست ۱۰‌روز دیگر تا شروع سال تحصیلی و بازگشایی مدارس باقی مانده است، در‌حالی‌که آتش‌نشانی مشهد با صراحت اعلام کرده است که در راستای ایمنی، هیچ بازدیدی از مدارس نداشته است و اغلب مدارس کشور سیستم اعلام و اطفای حریق ندارند. از سوی دیگر آموزش‌و‌پرورش معتقد است که برای مسائل کلان‌تر از آتش‌نشانی درخواست خواهد شد و حراست این اداره‌کل برای بررسی ایمنی و استاندارد‌های مدارس اقدام می‌کند؛ بنابراین در‌صورتی‌که نقصی وجود داشته باشد، به آنها تذکر داده خواهد شد.

با این وضعیت حدود ۹‌هزار‌و‌۵۰۰ مدرسه در خراسان‌رضوی داریم که مشخص نیست ایمنی آنها به چه صورتی است. معاون آموزش و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی مشهد در پاسخ این سؤال که آیا بازدیدی از مدارس برای رعایت ایمنی آنها صورت گرفته است، گفت: بازدید خاصی از مدارس نداشته‌ایم و به آتش‌نشانی نیز ارجاع داده نشده؛ ضمن اینکه اجازه بازدید از مدارس نیز به ما داده نشده است.

۱۵ سال بدون بازدید ایمنی

مرتضی جاوید در گفتگو با شهرآرا، با بیان اینکه آتش‌نشانی آمادگی لازم برای بازدید از مدارس را دارد، اظهار کرد: این موارد باید از سمت آموزش‌و‌پرورش به آتش‌نشانی ارجاع داده شود. سال گذشته به غیر از تعدادی از مدارس غیرانتفاعی که درخواست داشتند، از مدارس دیگر بازدیدی نداشته‌ایم. وی در‌این‌باره که آخرین بازدید‌ها از مدارس مربوط به چه زمانی است، بیان کرد: هیچ بازدیدی صورت نگرفته است. دست‌کم در پانزده‌سالی که مدت خدمت من است، این اتفاق نیفتاده است.

بی‌اطلاعی از ایمنی سیستم‌های گرمایشی مدارس

جاوید با بیان اینکه مسئله مدارس فرسوده مرتبط با بحث سازه است و در حوزه آتش‌نشانی نیست، ادامه داد: مواردی مانند سیستم اعلام و اطفای حریق، راه‌های خروج از ساختمان و‌... جزو مواردی است که آتش‌نشانی به آن ورود می‌کند؛ باوجود‌این در همین موضوعات نیز اجازه بازدید از مدارس را پیدا نکرده‌ایم؛ اما آن‌طور که پیداست اغلب مدارس نه سیستم اعلام حریق دارند، نه سیستم اطفای آن را؛ ضمن اینکه وقتی نمی‌توانیم از مدرسه بازدید کنیم، اطلاعی از ایمنی سیستم‌های گرمایشی نیز نداریم.

بررسی ایمنی مدارس توسط حراست

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش خراسان‌رضوی معتقد است که حراست آموزش و‌پرورش، ایمنی و استاندارد‌های مدارس را بررسی می‌کند و اگر پس از بررسی، نقصی وجود داشته باشد، به آنها تذکر داده می‌شود و در‌همین‌راستا نیز مدارس و ادارات از کارشناسان مربوط برای رعایت ایمنی استفاده می‌کنند. 

سیدامیر شوشتری در گفتگو با روزنامه شهرآرا، با بیان اینکه اداره‌کل نوسازی در جریان ایمنی مدارس نوساز است، اضافه کرد:، اما زمانی که این مدارس تحویل آموزش‌و‌پرورش می‌شود، نظارت و بررسی آن در اختیار بخش ارزیابی و حراست است. در‌واقع حراست اداره‌کل در جریان آمار و ارقام، همچنین ضعف‌های ایمنی مدارس قرار دارد. وی افزود: حراست نیز براساس رعایت محرمانگی و شیوه‌نامه‌هایی که دارد معمولا این موارد را در نظر دارد و زمانی که لازم باشد، کارشناسانی را برای این منظور دعوت می‌کند.

اگر آموزش‌و‌پرورش رسما از آتش‌نشانی نخواسته است که کار را تحت‌کنترل بگیرد، قطعا برنامه‌های دیگری دارد و در این حوزه با شرکت‌های زیرمجموعه و کارشناسان مورد‌اعتماد مشورت کرده است؛ بنابراین اقدامات لازم برای تأمین امنیت انجام می‌شود. شوشتری بیان کرد: در‌واقع زمانی که نیاز باشد و در مسائل کلان‌تر، از آتش‌نشانی درخواست همرامی می‌‎کنیم؛ البته هم‌اکنون نیز با آتش‌نشانی درخصوص آموزش دانش‌آموزان و‌... ارتباطات زیادی داریم.

اشکال در ایمنی مدارس فرسوده

مدیرکل آموزش و‌پرورش در پاسخ به نکته‌ای که آتش‌نشانی درباره نداشتن سیستم اعلام و اطفای حریق اعلام کرده است نیز گفت: احتمال دارد این اشکال در مدارس فرسوده وجود داشته باشد؛ البته پیش‌بینی‌های لازم برای ایمنی آنها صورت می‌گیرد. در مدارس جدید نیز از ابتدا همه موارد ایمنی لحاظ می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->